advertentie

zaterdag 20 maart 2010

Ocherme mensen in de zorg !

Hoezo seizoen?

Ocherme, al die mensen die in de vele zorginstellingen en bedrijfsrestaurants hun kostje bijeen moeten scharrelen. Heey daar istie weer partyknuffel-BN’ r Jan des Bouvrie maakte problemen over zijn bordje rijst dat hij door het luik van zijn cel geschoven kreeg. Maar het is nog veel erger.

Ik voelde het al aan mijn water in de wachtkamer bij een foodservicebedrijf. Hier worden dozen geschoven was het eerste wat me te binnen schoot bij het aanzien van de doolhof aan pallets met kisten. Binnen twee minuten kreeg ik al in de gaten dat dit mijn klant niet zou gaan worden. ‘Zijn die aardbeien van jullie toch echt altijd van hetzelfde formaat en niet grote en kleinere door elkaar? Want daar worden mensen in de catering en zorginstellingen helemaal gek van. Die raken echt de kluts kwijt als die aardbeien niet hetzelfde qua grootte en vorm zijn als vorige keer.’

Dus dat ik trots vertelde dat we gedurende het seizoen 8 verschillende rassen telen kwam niet zo goed over. En ‘ooohhh, nee toch, jullie hebben alleen aardbeien in juni, juli en augustus. Laten dat nou net de maanden zijn dat het hier op zijn slapst is. Nee, wij moeten in het voorjaar aardbeien hebben.’

Ja dat kan, maar is juni, juli en augustus nou niet net het aardbeienseizoen en moet je ze juist dán eten? Okay, dan maar niet. Dan verkoop ik ze wel aan mensen die ze wel waarderen, gewoon in een doosje voor de supermarkt. Misschien kunnen die mensen in de instellingen ze dan beter door familie mee laten nemen of als cadeautje krijgen. Het is toch een beetje van de zotte.

Stilaan begin ik me wel af te vragen waar we in ’s hemelsnaam mee bezig zijn. Moeten mensen nu echt denken dat die allemaal even grote aardbeien zo aan de plant hangen of moeten ze vooral helemaal niet denken? Mag ons product nog wel gewoon écht zijn en niet met een gemeuketierd uiterlijk met het rode puntje naar boven in het doosje worden gelegd, zodat de witte kraag rondom het kroontje niet zichtbaar is.

Ik moet de eerste aardbeienplant nog tegenkomen waarvan de vruchten allemaal hetzelfde zijn. Al dat gesorteer werkt ook nog eens kostprijsverhogend en er is volgens mij niet één consument die op gemeuketierde aardbeien zit te wachten. Aardbeien horen ten eerste lekker te smaken, ten tweede lekker te ruiken en ten derde moeten ze er natuurlijk ook een beetje knap uitzien. Maar ze mogen best nog wel echt lijken. Wat dat betreft zijn we wel een beetje te ver doorgeslagen denk ik.

Geen opmerkingen: